سیمان تجارت مهریز یزد

فیلـتر

در حال نمایش 4 نتیجه

سیمان تجارت مهریز یزد

تصویر از نمای بالا از کارخانه سیمان تجارت مهریز یزد

سیمان به عنوان ماده مقاوم ساز و چسبنده مصالحی همچون سنگ، آجر و شن، بلوک و ماسه روی سطوح جامد مورد استفاده قرار می‌گیرد. از سیمان با اضافه کردن آب می‌تواند ملات و بتن ساخت. سیمان سفید در نمای خارجی و داخلی و همچنین معماری کاربرد دارد به همین دلیل سفید رنگ است.

انواع مختلفی از سیمان با کارایی و خواص مختلف در سیمان تجارت مهریز یزد به فروش می‌رسد. قیمت سیمان مهریز یزد ۱۴۰۱ و قیمت سیمان پاکتی ۵۰ کیلویی امروز با مراجعه به سایت این شرکت امکان پذیر است. در ادامه مطلب در ارتباط با سیمان و انواع آن صحبت خواهیم کرد.

سیمان چیست؟

جهت مقاوم سازی و چسباندن مصالح ساختمانی مانند شن، سنگ، ماسه، آجر و بلوک از سیمان استفاده می‌شود. یکی از فروشندگان سیمان در یزد تجارت مهریز یزد است که با تولید انواع سیمان سیاه و سفید در این حوزه فعالیت می‌کند. بتن از موارد کاربردی در ساخت و ساز است که در تهیه آن از سیمان به عنوان ماده اصلی به همراه آب، شن و ماسه استفاده می‌کنند.

بنابراین نوع سیمان مصرفی در کیفیت و ویژگی‌های بتن بسیار تأثیرگذار است. محصول تولیدی در کارخانه سیمان تجارت مهریز یزد ماهیت غیر آلی دارد و به طور عمده از آهک و سیلیکات کلسیم تولید شده است. امروز برخی از پلیمرها مانند آلومینیوم کلراید در انواعی از سیمان تجارت مهریز یزد جهت افزایش کیفیت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سومین صنعت آلوده کننده هوا صنعت سیمان است که سالانه مقادیر زیادی از کار کربن‌دی‌اکسید را وارد هوا می‌کند. خرید و استفاده از سیمان‌های تولید شده از مواد زاید کشاورزی همچون پوسته برنج می‌تواند در هماهنگ بودن با توسعه پایدار و کمک به محیط زیست مفید واقع شود.

انواع سیمان از نظر کارایی

سیمان را می‌توان از نظر کارایی به دو دسته هیدرولیکی و غیر هیدرولیکی تقسیم کرد. استفاده از سیمان تجارت مهریز یزد در حضور آب و استفاده از سیمان در محیط‌های بی‌آب مبنای این دسته‌بندی است. مسلماً برحسب نوع، قیمت سیمان یزد متفاوت است.

سیمان هیدرولیکی

سیمان پاکتی تجارت مهریز یزد

در شرکت سیمان تجارت مهریز یزد با مخلوط اکسیدها و سلیکات‌ها به همراه ماده واسطه یا کلینکر سیمان هیدرولیکی به وجود می‌آید. کلینکر یک ماده جامد است که در ساخت سیمان‌های پرتلند به عنوان واسطه مورد استفاده قرار می‌گیرد. تری کلسیم سیلیکات، مونو کلسیم سیلیکات و تری کلسیم آلومینات از جمله کلینکر قابل استفاده‌اند. این نوع از سیمان در محیط‌هایی که دائماً با آب در تماس‌اند کاربرد دارد. بتن ریزی زیر آب، ساخت پایه پل‌ها، استخرها، اسکله‌ها و دریاچه‌های مصنوعی از جمله موارد استفاده از سیمان هیدرولیکی‌اند.

سیمان غیر هیدرولیکی

از جمله محصولات سیمان تجارت مهریز یزد، سیمان غیر هیدرولیکی است. این مدل سیمان در برابر رطوبت مقاومت لازم را ندارند بنابراین در محیط‌های خشک و بی‌آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. نکته جالب این است که سیمان‌های غیر هیدرولیکی در تماس با کربن‌دی‌اکسید هوا سخت‌تر شده و مقاومتشان افزایش پیدا می‌کند.

سیمان چگونه ساخته می‌شود؟

در ادامه به شرح نحوه ساخت سیمان می‌پردازیم:

استخراج مواد از معادن

جهت تولید سیمان به موادی خام مانند سنگ آهک و رس نیاز داریم که باید از معادن استخراج شوند. در فرایند تولید سیمان تجارت مهریز یزد با استفاده از سنگ‌شکن سنگ‌ها در دو مرحله به ابعادی حدود هفت سانتی‌متر می‌رسند.

آسیاب، توزین و مخلوط کردن

سنگ‌ها را با افزودن مواد شیمیایی دیگر آسیاب کرده تا مخلوطی همگن و کوچک‌تر حاصل شود. برای تهیه انواع سیمان همچون سیمان سفید و سیاه باید نسبت مواد مصرفی دقیق باشد به همین دلیل توزین انجام می‌شود.

اعمال حرارت اولیه

در این مرحله حرارت و گازهای داغ از طریق سیلیکون به مخلوط منتقل می‌شود. هدف از این کار کاهش قیمت سیمان تجارت مهریز یزد و کاهش آلودگی هوا است.

پخت مواد خام در کوره

مهم‌ترین مرحله تولید سیمان تجارت مهریز یزد پخت سیمان در کوره است. در این مرحله چندین واکنش بین ترکیبات کلسیم و سیلیسیم دی اکسید انجام شده و کلینکر تولید می‌گردد.

خنک سازی و آسیاب نهایی

مدتی اجازه می‌دهند تا ترکیب خنک شود سپس موادی همچون سنگ گچ به منظور تعدیل زمان گیرش به مخلوط اضافه می‌گردد تا سرانجام سیمان تولید شود. در نهایت بسته‌بندی و انتقال به انبار انجام می‌شود تا خرید سیمان تجارت مهریز یزد ممکن شود.

ویژگی سیمان خوب

کارخانه سیمان تجارت مهریز یزد

اجرای یک پروژه به شکلی موفقیت آمیز به کیفیت محصولات مصرفی نیز وابسته است بنابراین بررسی خواص و کیفیت سیمان و بتن اهمیت دارد. ویژگی‌های یک سیمان خوب بر اساس نیازهای پروژه تغییر می‌کند اما می‌توان معیارهایی کلی را برای سیمان خوب در نظر گرفت.

داشتن استحکام کافی برای بنایی

محصولات سیمان تجارت مهریز یزد، تنوع بالایی دارا است که بسته به موقعیت جغرافیایی باید سیمانی را انتخاب کرد که مقاوم لازم را دارد.

سخت شدن سریع

بر اساس نیاز پروژه باید سیمانی را انتخاب کرد که در زمان مناسب سریع خشک شود. چنانچه بایستی قالب‌ها سریع برداشته شوند سیمان‌هایی مخصوص با قابلیت سریع خشک و سخت شونده وجود دارند.

قیمت متناسب با خواص

با بررسی نیازها و قابلیت هر سیمان باید خرید انجام شود برای مثال قیمت سیمان تیپ ۲ مهریز باید با ویژگی‌های سیمان تیپ دو مطابقت داشته باشد. مسلماً قیمت سیمان فله از بسته‌بندی کمتر بوده و بیشتر برای سازه‌های از پیش ساخته کاربرد دارد.

مقاوم در برابر رطوبت

چنانچه پروژه در محیط‌های مرطوب، در تماس دائم با آب یا بسیار گرم و سرد انجام می‌شود باید از سیمان متناسب با شرایط محیط استفاده کرد. خرید سیمان از کارخانه یزد در انواع مختلف امکان پذیر است.

انواع سیمان

لوله های انتقال و تولید سیمان

با گذشت زمان انواع مختلفی از سیمان با خواص مختلف برای شرایط محیطی گوناگون تولید شد. در محصولات سیمان تجارت مهریز یزد نیز این پیشرفت و تنوع قابل مشاهده است. قیمت روز سیمان تجارت مهریز یزد مانند قیمت سیمان پاکتی ۵۰ کیلویی امروز اصفهان در سایت این فروشگاه درج شده است.

سیمان پرتلند معمولی، سیمان پرتلند پوزولانی، سیمان زودگیر، سیمان سخت شونده، سیمان کم حرارت، سیمان ضد سولفات، سیمان سرباره‌ای، سیمان آلومینا، سیمان رنگی، سیمان هوادار، سیمان ضد آب و سیمان انبساطی از انواع مدل‌های پرکاربرد و قابل فروش سیمان تجارت مهریز یزدند. هر یک از این مدل‌های سیمان تجارت مهریز یزد کاربرد خاصی دارد برای مثال سیمان پرتلند پوزولانی برای سازه‌های دائماً در تماس با آب کاربرد دارد.

جمع بندی

سیمان از مصالح اصلی در ساخت و ساز انواع ساختمان و سازه‌هایی همچون سد و پل است. با استفاده از نیازهای پروژه‌ای و موقعیت‌های آب‌وهوایی باید سیمان مناسب را انتخاب کرد و خرید. در این مقاله در رابطه با سیمان تجارت مهریز یزد صحبت کردیم و با عناوین چیستی سیمان، انواع سیمان از نظر کارایی، انواع سیمان از نظر کاربرد، مراحل ساخت سیمان و ویژگی‌های اساسی یک سیمان خوب آشنا شدید. مشاهده جزئیات محصولات مانند قیمت سیمان مهریز یزد امروز، انواع سیمان و وزن بسته‌ها می‌توانید به سایت مربوطه مراجعه کنید.

اطلاعات بیشتر ...