آموزش سیمان کاری دیوار

آموزش سیمان کاری دیواری

 

سیمان‌کاری دیوار ساختمان به عنوان یکی از روش‌های نماکاری ساختمان شناخته می‌شود. برای اینکه بتوان این کار را به بهترین شکل انجام داد، باید با آموزش سیمان کاری دیوار آشنا بود. سیمان، طول عمر و ماندگاری ساختمان را بالا می‌برد و نه تنها باعث افزایش مقاومت دیوار، بلکه افزایش سرعت ساخت‌وساز شده و کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد. در صورتی‌که بتوانید سیمان‌کاری دیواری را به شکل اصولی و حرفه‌ای انجام دهید، می‌تواند بهترین پوشش برای دیوار ساختمان‌ها باشد. برای اجرای سیمان‌کاری دیوار باید از چندین مرحله عبور کرد تا یک دیوار صاف، بدون نقص و در نهایت زیبا ایجاد کرد.

 

آموزش سیمان‌کاری دیواری با خانه سیمان

 

سیمان‌کاری دیوار همچون سیمانکاری کف یا سیمانکاری نما، یکی از مراحل اساسی و حیاتی در ساخت و سازهای ساختمانی است که به تدریج به یکی از تکنیک‌های اساسی در اجرای دیوارها تبدیل شده­است. این فرایند، درستی و استحکام دیوارها را تضمین می­کند و به­عنوان یک روش معمول در ساخت و نوسازی ساختمان‌ها به­کار می‌رود. اما موفقیت در فرایند سیمان‌کاری نیازمند اطلاعات کامل در زمینه مواد اولیه و تکنیک‌های مناسب مانند بندکشی با سیمان یا اندودکاری است.

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا سیمان به دیوار نمی ‌چسبد؟ این موضوع ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. از جمله دلایل رایج این موضوع، می­توان به وجود گرد و غبار یا رطوبت در سطح دیوار اشاره کرد. برای پیشگیری از این مشکلات، پیشنهاد می‌شود که سطح دیوار با دقت تمیز شده و از طریق استفاده از مواد مناسب، مانند پرایمرها، برای افزایش چسبندگی سیمان به دیوار، اقدام به پیش‌آماده‌سازی صحیح کنید.

همچنین، انتخاب بهترین ماسه برای سیمان کاری دیوار نیز نقش مهمی در کیفیت سیمان‌کاری ایفا می‌کند. ماسه‌هایی با ترکیبات مناسب و دانه‌بندی صحیح، باعث ایجاد یک مخلوط سیمانی همگن و استحکام بالا می‌شوند. معمولاً ماسه با دانه‌بندی یکنواخت و خالص، بهترین گزینه برای سیمان کاری دیوارها محسوب می‌شود. به کمک این اصول و نکات، می‌توانید در سیمان کاری دیوارها به نتایج مطلوب و استحکام لازم دست یابید.

پیشنهاد ما به شما:  سیمان در اصفهان

تیم خانه سیمان، از افراد متخصص در این حوزه تشکیل شده است که با مهارت و دانش خود در خصوص سیمان بری دیوار یا کروم بندی دیوار با سیمان، می‌توانند بهترین نتیجه از سیمان‌کاری دیوار را برای شما فراهم کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در خصوص آموزش کروم بندی سیمانکاری، سیمانکاری دیوار با دست، طرز تهیه سیمان سفید برای دیوار، مقدار سیمان در سیمانکاری دیوار،کافی است از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

آموزش سیمان کاری دیواری
سیمانکاری دیوار بلوکی

مراحل آموزش سیمان کاری دیوار

سیمان‌کاری دیواری را می‌توان به راحتی و در چندین مرحله انجام داد. در آموزش سیمان سفید کاری دیوار باید بسیار دقت داشت. مراحل سیمان‌کاری دیوار شامل تهیه وسایل مورد نیاز، زیرسازی، کروم‌بندی، شمشه‌گیری، تهیه ملات سیمانی و آسترکشی است. شما باید تمامی این مراحل را با دقت و توجه بالایی انجام دهید تا یک نتیجه مناسبی را بگیرید:

تهیه وسایل مورد نیاز

اولین مرحله برای سیمان‌کاری دیواری، آماده کردن وسایل مورد نیاز برای شروع کار است. وسایلی که برای سیمان کاری دیوار نیاز دارید شامل موارد مختلفی می‌شود؛ بیل، سطل، استامبولی، شاقول، شمشه، کمچه، غربال، ریسمان بنایی، سرند چشم بلبلی و انواع ماله از جمله وسایل مورد نیاز هستند.

صاف کردن سطح زیرکار

اولین مرحله برای سیمان‌کاری دیوار این است که ابتدا باید به آماده کردن سطح زیر کار بپردازید. بدین شکل که تمامی برجستگی‌‌هایی که ممکن است از کارهای قبلی روی دیوار جا مانده باشد، باید قشنگ تمیز شوند. صاف بودن سطح زیر کار کمک می‌کند تا اجرای لایه‌ روی آن راحت‌تر و با سرعت بالاتری انجام شود و نتیجه‌ کار نیز صاف‌تر و تمیزتر از آب دربیاید.

کروم بندی یا کروم کشی

کروم بندی یا کروم کشی، دومین مرحله‌ از آموزش سیمان کاری دیواری است. این کار به ‌وسیله شاقول و ریسمان انجام می‌شود و باید آن را به فاصله‌های یک تا دو متر تکرار کنید. برای کروم‌بندی باید یک ریسمان را از بالای دیوار آویزان و فاصله میان ریسمان تا دیوار را با ملات پر کنید. در انجام این کار باید حتما دقت داشته باشید که ریسمان شما تراز باشد. کروم‌بندی باعث می‌شود که سطح سیمان کاری شما صاف باشد و دچار برآمدگی یا فرورفتگی نباشد.

پیشنهاد ما به شما:  اندود کاری چیست؟

تهیه ملات سیمانی

هنگامی‌که کروم‌کشی شما خشک شد، باید به آماده کردن ملات سیمانی بپردازید. برای تهیه ملات سیمانی، نیاز به سیمان، ماسه نرم یا پودر سنگ و آب است. این کار را می‌توان به دو روش دستی و ماشینی بسته به حجم کار انجام دهید. نسبت این مواد برای به دست آمدن یک ملات خوب، باید حتما رعایت شود. اغلب سه برابر سیمان باید ماسه بریزید، اما مقدار آب با سیمان برابر خواهد بود. میزان سیمان سفید و پودر سنگ برای نما 70 به 30 است؛ یعنی باید از 70 درصد سیمان و 30 درصد خاک سنگ نیز استفاده کنید.

آسترکشی

ملات که آماده شد، باید کار آسترکشی را انجام داد. آستر لایه‌ای نازک از سیمان است که به شکلی روی دیوار زده می‌شود تا تمامی درزها را بپوشاند و سطحی صاف ایجاد کند. برای این کار باید ملات خود را داخل یک استامبولی بریزید و سپس به کمک کمچه مقداری از آن را بردارید و به دیوار بپاشید. پاشش شما باید هم با سرعت و هم با ضرب بالا انجام شود. به کمک ماله، سیمان‌ها را روی دیوار بکشید. در پایان آسترکشی با سیمان، روی آن را شمشه‌کشی کرده تا صاف و یکدست شود. در این مرحله برای آسترکشی می‌توانید از دستگاه سیمان پاش بادی استفاده کنید.

اجرای مرحله آخر نما

آخرین مرحله از آموزش سیمان کاری دیوار اجرای لایه نهایی نما است. برای این کار باید از لیسه‌کشی استفاده کنید.

 

آموزش سیمان کاری دیواری
آموزش سیمان کاری دیواری

چه نکاتی را باید در سیمان کاری دیواری رعایت کرد؟

قبل از شروع به اموزش سیمان کاری و انجام سیمان‌کاری، سطح دیوار باید کاملاً تمیز شده و از هر گونه گرد و غبار یا لکه‌ پاک شود. همچنین پیش از آن لازم است وسایل مورد نیاز برای سیمان کاری را هم درنظر داشته باشید که من جمله آن­ها می­توان به شاقول، شمشه آهنی و چوبی، کمچه و ماله اشاره کرد.

 

شما باید در سیمان‌کاری دیوار به نکاتی نیز برای بالا بردن کیفیت کار خود توجه داشته باشید:

  • از سیمان باکیفیت در بسته‌بندی مناسب و دارای تاریخ مصرف استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت سیمان امروز  باید به سایت خانه سیمان فروشگاه‌های معتبر فروش انواع سیمان بروید.
  • ماسه با دانه‌بندی مناسب نیز استفاده کنید. چرا که ماسه مناسب، هم مقاومت ملات را بالا می‌برد و هم از ترک خوردن آن جلوگیری می‌کند.
  • تمامی مراحلی که در آموزش سیمان کاری دیواری به شما آموزش داده شد را باید با دقت و ظرافت بالا انجام دهید.
  • در ادامه در صورت وجود نقاط ضعیف یا شکاف‌های بزرگ در دیوار، باید پیش از سیمان‌کاری ترمیم شوند. 
  • سیمان‌کاری باید در دمای مناسبی انجام شود. دمای بسیار زیاد یا کم می‌تواند به کیفیت نهایی کار آسیب برساند. 
  • برای دیوارهای بلندتر، استفاده از لایه‌های متعدد سیمان‌کاری توصیه می‌شود. این لایه‌ها باید به ترتیب اعمال شده و به خوبی خشک شوند. 
  • پس از اعمال سیمانکاری، دیوار باید در مدت زمان کافی خشک شود. اجتناب از تماس با آب و هوا در طول این دوره حائز اهمیت است. 
  • پس از خشک شدن کامل سیمان، سطح دیوار را با یک مسطح تمیز کنید تا به یک ظاهر صاف و زیبا دست یابید. 
  • پس از اتمام کار، مطمئن شوید که عملیات سیمان‌کاری محکم و با دقت انجام شده­است که درنهایت تا حد امکان از جدا شدن یا ترک خوردگی‌ها کاسته شود.با رعایت این نکات، می‌توانید در انجام سیمان‌کاری دیوار به نتایج بهتری دست پیدا کنید.
پیشنهاد ما به شما:  خشک شدن سریع سیمان

 

آموزش سیمان کاری دیواری
سیمان کاری دیوار

 

آشنایی با انواع سیمان کاری دیوار

سیمان‌کاری دیوار، شامل انواع مختلفی است. هر کدام از این روش‌ها زیبایی خاص خود را داشته که در مرحله اجرا به مصالح ساختمانی و روش اجرای مخصوص به خود نیاز دارند. نماهای متفاوتی را می‌توان با سیمان اجرا کرد:

  • نمای تیشه ای یا چکشی
  • نمای ماهوتی و تگرگی
  • نمای خراشی
  • نمای سیمان سفید (شامل نمای سیمان سفید ساده و نمای سیمان سفید براق می‌شود.)
  • نمای رومی سیمانی
  • نمای شسته
  • نمای سیمانی آبساب- قلمدانی- شسته

آموزش سفید کاری دیوار با سیمان سفید کمک می‌کند تا تمامی این روش‌ها را به بهترین شکل انجام دهید.

 

آموزش سیمان کاری دیواری
آموزش سیمان کاری دیواری

 

انجام سیمان کاری دیواری به بهترین شکل با آموزش حرفه ای

سیمان‌کاری دیوار یکی از ساده‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین روش‌هایی است که در حوزه معماری برای طراحی دیوار انجام می‌شود. سیمان، ماده‌ای بسیار مقاوم بوده و همواره در شرایط سخت آب و هوایی دوام و ماندگاری بالایی دارد. توجه به آموزش سیمان کاری دیوار می‌تواند به شما کمک بسیاری کند تا این کار را بهترین شکل انجام دهید. تهیه وسایل مورد نیاز، زیرسازی، کروم‌بندی، شمشه‌گیری و اندود ملات از مهمترین مراحل سیمان‌کاری دیوار است که باید آن را مرحله به مرحله انجام داد.

 

 

4.7/5 - (3 امتیاز)
خانه سیمان