مقایسه‌ی انواع سیمان و انتخاب مناسب‌

خرید یک سیمان خوب و باکیفیت

مقایسه‌ی انواع سیمان و انتخاب مناسب‌ترین نوع برای هر پروژه

در این نوشته ما درباره یکی از مصالح ساختمانی کاربردی و مهم یعنی سیمان صحبت کردیم. این ماده نقش پیوند‌دهنده در ساختمان و سازه‌های مختلف را دارد البته این تنها کاربرد آن نیست. این ماده دارای مدل‌های مختلف و متنوعی است که هر کدام کاربرد مخصوص خود را دارند.

برای خرید مدل متناسب آن باتوجه‌به نیاز خود باید ابتدا با مدل‌های مختلف این وسیله، کاربرد و خصوصیات آن و ویژگی‌هایی که دارند به خوب آشنا شوید و سپس مدل مناسب برای استفاده خود را تهیه و خریداری کنید.

یک سیمان خوب باید یک‌سری ویژگی‌ها و مشخصات داشته باشد تا بتوان آن را برای مصارف مختلف خریداری و استفاده کرد. در ادامه به این ویژگی‌ها و کاربرد و مزایای مختلف این مصالح اشاره می‌کنیم. اگر قصد خرید این وسیله و آگاهی از قیمت سیمان‌ سفید، قیمت سیمان پاکتی و قیمت دیگر مدل‌های این وسیله را دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

پیشنهاد ما به شما:  آزمایش های قابل انجام بر روی سیمان

این ماده را می‌توانید برای مصارف مختلفی که دارید از مصالح‌فروشی‌های معتبر تهیه کنید.

سیمان چیست؟

سیمان ماده هیدرولیکی است که در نتیجه سوزاندن مخلوطی از آهک و خاک رس به دست می‌آید. مواد شیمیایی سازنده این ماده شامل آهک، سیلیس، آلومینا، منیزیم، سودا و موارد دیگر است. این ماده اتصال‌دهنده سنگ‌دانه و عناصر تقویت‌کننده را به‌صورت ثابت نگه می‌دارد.

اولین استفاده‌کنندگان از این ماده را می‌توان مصریان باستان دانست که برای ساخت سازه‌های مختلف از این ماده استفاده کردند. این ماده مزایا و معایب مختلفی دارد که از جمله مزایای آن می‌توان به ضدآب بودن، قابلیت رنگ‌آمیزی بلافاصله بعد از استفاده، قابلیت تنظیم زمان سردشدن یا گرم‌شدن با آب گرم و سرد و موارد دیگر است.

اگر قصد خرید یک سیمان خوب و باکیفیت را دارید باید بدانید سیمانی خوب است که چسبندگی آن زیاد، انعطاف‌پذیری‌اش بالا، قابلیت تنظیم گیرش مناسب و مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارد.

خرید یک سیمان خوب و باکیفیت

سیمان‌های مورداستفاده در صنعت ساختمان‌سازی

برای ساخت‌وساز از سیمان‌های مختلف و متنوعی استفاده می‌شود. هر کدام از مدل‌های مختلف این ماده مناسب برای ساخت سازه‌های متنوع و متفاوتی است. همان‌طور که می‌دانید کار این مصالح تقویت‌کننده پیوندهاست. تفاوت بین انواع سیمان‌ها در خواص، موارد استفاده و ترکیب مواد سازنده این ماده است.

انواع مختلف سیمان
در این قسمت می‌خواهیم چند مورد از مدل‌های مختلف این مصالح در ساخت‌وسازهای مختلف را  با یکدیگر مقایسه و بررسی کنیم. این مدل‌های مختلف شامل موارد زیر است:

·          پرتلند معمولی

از این مدل سیمان در سراسر جهان و کشورهای مختلف استفاده می‌شود. از این ماده به عنوان گچ برای پرداختن به دیوار، ملات برای اتصال سنگ‌تراشی، ترکیب با سنگدانه‌ها و آب مخلوط opc و ساخت بتن که در ساختمان‌سازی کاربرد دارد.

از دیگر موارد استفاده از این نوع مصالح می‌توان به ساخت دوغاب، بتونه دیوار، بلوک بتنی جامد و موارد دیگر اشاره کرد.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین سیمان برای موزاییک کاری

·         پورتلند پوزولانا

بیش‌ترین موارد استفاده از این ماده در ساختمان‌سازی است. در ساخت سازه‌های دریایی، فاضلاب، پل، اسکله، بتن می‌توان از این نوع ماده استفاده کرد.

·         سیمان‌سفید

مواد سازنده آن شامل مواد خام بدون آهن و اکسید است. این مدل ماده میزان opc زیادی دارد. تنها تفاوت آن با مدل پرتلند در رنگ آن است. چون این مدل opc کمی دارد از آن نمی‌توان برای مصارف مختلف استفاده کرد.

·         مدل گیرش سریع

از این مدل برای ساخت سازه‌هایی با گیرش بالا استفاده می‌شود مثل سازه‌های زیر آب یا در شرایط آب‌وهوایی مرطوب کاربرد دارد. زمان تنظیم اولیه آن 5 دقیقه و زمان تنظیم نهایی 30 دقیقه است.

·         نوع کم حرارت

یکی از مدل‌های مختلف سیمان که تولیدکنندگان در مالزی آن را می‌سازند از مدل کم حرارت آن است. از این مدل می‌توان در ساخت سازه‌های بتنی انبوه مانند سدهای گرانشی می‌شود استفاده کرد. از این نوع برای دال‌های کلک بزرگ، توربین بادی و ساخت کارخانه شیمیایی استفاده می‌کنند.

·         مدل مقاوم در برابر سولفات‌ها

از آن می‌توان به‌عنوان نوعی مقاومت در برابر حمله سولفات در بتن کمک گرفت. همچنین در پایه‌های پل که مدام خشک و مرطوب می‌شوند می‌توان از نوع مقاوم در برابر سولفات استفاده کرد. بیش‌تر این مدل مصالح را در ساخت‌وسازهایی که در آب دریا انجام می‌شود مشاهده می‌کنید.

·         سرباره کوره بلند

مصرف آن برای ساخت‌وسازها از جهت صرفه‌جویی اقتصادی کمک‌کننده است. ماده سازنده آن آسیاب کلنکر با حدود 60 درصد سرباره است. این سمان شباهت زیادی به مدل پرتلند دارد.

·         مدل بنایی

این مدل ساختار اختصاصی پیچیده‌ای دارد و مواد سازنده آن شامل کلینکر پورتلند، مواد رنگی و ضدآب کننده است. از آن می‌توان به‌عنوان ملات آجرچینی و گچ‌کاری استفاده کرد.

·         مدل غیر هیدرولیک

این نوع مواد پیونددهنده برای سخت و سفت‌شدن نیاز به آب ندارد. از انواع این مدل می‌توان به آهک غیر هیدرولیک شده، اشاره کرد. این سیمان به کمک هوا هم سفت می‌شود و این ویژگی منحصربه‌فرد آن است.

پیشنهاد ما به شما:  سیمان در کرج

به‌طورکلی مدل‌های مختلف سیمان شامل موارد زیر است:

·        پرتلند تیپ 1

·        پرتلند تیپ 2

·        پرتلند تیپ 3

·        پرتلند تیپ 4

·        پرتلند تیپ 5

·        مدل آمیخته

·        نسوز

·        بنایی

·        آمیخته

·        رنگی

·        برقی

·        سفید

·        حفاری چاه نفت

·        گوگردی

·        پرتلند ضدآب

انواع مختلف سیمان

جمع‌بندی

در این نوشته ما درباره یکی از مصالح ساختمانی مهم و پرکاربرد یعنی سیمان صحبت کردیم  و درباره ان نکات مختلفی گفتیم. گفتیم که این ماده شامل مدل‌های مختلفی از جمله گوگردی، بنایی، برقی، رنگی، حفاری چاه نفت، آمیخته و موارد دیگر است. از این وسیله به‌عنوان یک پیونددهنده قوی میان مصالح مختلف ساختمانی استفاده می‌شود.

از این ماده برای ساخت انواع پل، سازه بتی، آپارتمان، بتونه‌کاری، آجرچینی و موارد دیگر استفاده می‌شود. برای ساخت بتن از مدل‌های متنوع این ماده برای ایجاد مقاومت بیش‌تر، استحکام و مقاومت در برابر خوردگی شیمیایی، مقاومت در برابر آب استفاده می‌شود.

این ماده یکی از وسایل اصلی در ساختمان‌سازی صنعتی است. هر کدام از این مدل‌های مختلف مصرف مخصوص به خود را دارند. برای خرید انواع مختلف این ماده  از جمله سیمان صوفیان تیپ 2، سیمان فله می‌توانید از طریق دو روش حضوری، و غیرحضوری از طریق سایت اقدام کنید. مدل‌های مختلف این وسیله قیمت‌های متنوعی دارد.

امروزه سفارش آنلاین و خرید به‌صورت غیرحضوری مصالح مختلف سرعت کار ساخت بناهای مختل را تسریع بخشیده است. پیش از خرید مدل مختلف و موردنظر خود بهتر است با یک فرد آگاه در این باره مشورت کنید تا از هدررفتن بودجه و وقت شما جلوگیری شود.

 

4.9/5 - (18 امتیاز)
محمدامین کلوانی جهرمی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *